РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ПАМ’ЯТІ, ЯК ФУНКЦІЯ СУЧАСНОЇ МІСЬКОЇ АРХІТЕКТУРИ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ МЕМОРІАЛІВ ГОЛОКОСТУ У ВІДНІ ТА БЕРЛІНІ)
DOI:
https://doi.org/10.32347/2519-8661.2022.24-25.73-79Ключові слова:
пам'ять, Голокост, меморіал, абстракція, архітектура, Пітер АйзенманАнотація
Дане дослідження присвячене характеристиці взаємодії архітектурного простору і архітектурного об'єкту з навколишнім світом і суспільством, демонстрацією та поданням пам'яті в архітектурі, на прикладі меморіалів Голокосту у Відні та Берліні. Акцентується увага на прояві нематеріального в матеріальному бутті архітектурного об’єкту. Проекти меморіальної архітектури відображають не лише культуру своїх епох, а і демонструють емоцію відношення соціуму до певної події, інтерпретують символ цієї події в форму, індивідуалізуючи його сприйняття. Також у статті описані історія та характеристика Меморіалу вбитим євреям Європи, власне усвідомлення і сприйняття даного об’єкта, його зміст та роль абстракції в архітектурі. Досвід репрезентації пам’яті в монументальному мистецтві лягає в основу використання монументальної архітектури, як чинника, який об’єднує суспільну ідею, підсилює та ідентифікує відношення людини до історичних подій.
Посилання
Belogolovsky V. Conversation with Peter Eisenmann: The Evolution of Architectural style // DOM Publishers, 2016. 152p.
Eisenman P. Eisenman Inside Out: Selected Writings, 1963-1988 // Yale University Press, 2004. 264p.
Whiteread R. Carving space: interview with D. Silvester // Tate. 1999. N 17. P. 40-47.
Young J. E. The counter-memorial: Memory against itself in Germany today // Critical Inquiry. 1992. Vol. 18, N 2. P. 267-296
Young J. E. Memory and counter-memory. The end of the monument in Germany // Harvard design magazine. 1999. N 9. P. 1-10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Yuliana Balaniuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.