РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ПАМ’ЯТІ, ЯК ФУНКЦІЯ СУЧАСНОЇ МІСЬКОЇ АРХІТЕКТУРИ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ МЕМОРІАЛІВ ГОЛОКОСТУ У ВІДНІ ТА БЕРЛІНІ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2519-8661.2022.24-25.73-79

Ключові слова:

пам'ять, Голокост, меморіал, абстракція, архітектура, Пітер Айзенман

Анотація

Дане дослідження присвячене характеристиці взаємодії архітектурного простору і архітектурного об'єкту з навколишнім світом і суспільством, демонстрацією та поданням пам'яті в архітектурі, на прикладі меморіалів Голокосту у Відні та Берліні. Акцентується увага на прояві нематеріального в матеріальному бутті архітектурного об’єкту. Проекти меморіальної архітектури відображають не лише культуру своїх епох, а і демонструють емоцію відношення соціуму до певної події, інтерпретують символ цієї події в форму, індивідуалізуючи його сприйняття.  Також у статті описані історія та характеристика Меморіалу вбитим євреям Європи, власне усвідомлення і сприйняття даного об’єкта, його зміст та роль абстракції в архітектурі. Досвід репрезентації пам’яті в монументальному мистецтві лягає в основу використання монументальної архітектури, як чинника, який об’єднує суспільну ідею, підсилює та ідентифікує відношення людини до історичних подій.

Посилання

Belogolovsky V. Conversation with Peter Eisenmann: The Evolution of Architectural style // DOM Publishers, 2016. 152p.

Eisenman P. Eisenman Inside Out: Selected Writings, 1963-1988 // Yale University Press, 2004. 264p.

Whiteread R. Carving space: interview with D. Silvester // Tate. 1999. N 17. P. 40-47.

Young J. E. The counter-memorial: Memory against itself in Germany today // Critical Inquiry. 1992. Vol. 18, N 2. P. 267-296

Young J. E. Memory and counter-memory. The end of the monument in Germany // Harvard design magazine. 1999. N 9. P. 1-10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-05

Номер

Розділ

Articles