ВИЗНАЧЕННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ КОЛЬОРОВОЇ ПОВЕРХНІ АРТ-ОБ’ЄКТУ ЯК ЗАСОБУ СТВОРЕННЯ ГАРМОНІЙНОГО АРХІТЕКТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2519-8661.2021.22-23.78-85

Ключові слова:

Арт-об’єкт, архітектурне середовище, колористика, гармонізація простору, дизайн

Анотація

у статті досліджуються властивості кольорової поверхні Арт-об’єкту як засобу створення гармонійного архітектурного середовища. Порушено питання про актуальність підвищення комфортності, функціональності, ергономічності, екологічності та естетичності дизайну архітектурного середовища, що пов’язано із глобальними світовими проблемами, викликаними погіршенням екології та безпрецедентними заходами у зв’язку з пандемією. З урахуванням того, що привнесення елементів образотворчого мистецтва в архітектурний простір завжди супроводжується тільки позитивними емоціями, визначено необхідним проєктування різних видів Арт-об’єктів у сучасному архітектурному просторі. Окреслено, що художній матеріал є основним фактором в предметах образотворчого мистецтва, який здатний брати участь у формуванні естетичного сприйняття навколишнього середовища. Проведений аналіз існуючих джерел теоретичного і практичного досвіду показав затребуваність даної проблеми.

Ґрунтуючись на результатах аналізу, було систематизовано, виявлено та визначенно основні властивості кольорової поверхні, які впливають на сприйняття фактури кольорових поверхонь різних видів художньої форми Арт-об’єктів, що залежать від наступних факторів: 1) насиченості кольорової поверхні та освітлення; 2) відстані розташування від спостерігача; 3) властивість поверхні матеріалу та характер його обробки; 4) колірного тону поверхні матеріалу, його насиченості і світлоти. Запропоновано прийоми її використання в різних видах Арт-об’єктів. Представлено у наочній таблиці характерні приклади практичної реалізації застосування Арт-об’єктів з використанням можливостей кольорової поверхні в сучасному архітектурному просторі, виконаних авторами дослідження та сучасні приклади світового мистецтва.

За результатами дослідження були визначені основні засоби, які можуть бути необхідні в проектній практиці архітекторів, дизайнерів, художників з метою створення гармонійного архітектурного середовища.

Посилання

Алексеев С.С., Теплов Б.М., Шеверев П.А. Цветоведение для архитекторов. М.-Л.: Гонти, 1938. 158 с.

Ефимов А.В. Формообразующее действие полихромии в архитектуре. М.: Стройиздат, 1984. 168 с.

Кандинский В.О. О духовном в искусстве. Л. Искусство, 1989. 68 с.

Лидвелл У., Холден К., Бетлер Дж. Универсальные принципы дизайна. С-Пб: Питер, 2012. 272 с.

Моррис У. Искусство и жизнь. Избранные статьи, лекции, речи, письма / пер. и комен. Р. Усмановой. М.: Искусство, 1973. 512 с.

Пилипчук, О.Д., Полубок, А.П. (2019). Рішення творчого задуму художньо-декоративної форми в залежності від застосованих матеріалів. ScienceRise, Estonia, Tallinn, 4(57), 36–39. DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.164772.

Пилипчук О.Д., Кривенко О.В. Використання сучасних напрямків образотворчого мистецтва у проектно-дизайнерській практиці як засобів організації естетичного предметно-просторового середовища // Містобудування та територіальне планування. Київ: КНУБА, 2020. Вип. № 75. С. 317–327. DOI: https://doi.org/10.32347/2076-815x.2020.75.317-327.

Сорел К. Пространство и свет. М.: Кладезь-Букс, 2007. 139 с.

Степанов Н.Н. Цвет в интерьере. Киев: Высшая школа, 1985. 184 с.

Техническая эстетика и дизайн: словарь под общей ред. М.М. Калиничевой. М.: Академический проект: Культура, 2012. 356 с.

Arnheim, R. (1974). Art and Visual Perception. New Version – Bekley. Los Angelus: University of California Press, р. 392.

Chadwick, A.C. and Kentridge, R.W. (2015). The perception of gloss, Vision Research, 109(PB), рр. 221–235. DOI: https://doi.org/10.1016/j.visres.2014.10.026.

Itten, I. Kunst der Farbe. (1981). Rawensburg, р. 236.

Jayathissa, P., Quintana, M., Abdelrahman, M. and Miller, C. (2020). Humans – as – a – Sensor for Buildings – Intensive Longitudinal Indoor Comfort Models. Buildings, 10(10), рр. 174. DOI: https://doi.org/10.3390/buildings10100174.

Lankston, L., Cusack, P., Fremantle, C. and Isles, C. (2010). Visual art in hospitals: case studies and review of the evidence, J. of the Royal Society of Medicine, 103(2010), pp. 490–499.

Nan, M., Chau, H-W., Zhou, J. and Noguchi, M. (2017). Structuring the Environmental Experience Design Research Framework through Selected Aged Care Facility Data Analyses in Victoria, J. Sustainability, 9(12), рр. 173–193. DOI: https://doi.org/10.3390/su9122172.

Pilipchuk, O. and Kolomiiets, Y. (2019). Elaboration of main methods of using coloristics at creating the ecological interior space including artworcs, EUREKA: Art and Hum. 3(2019), рр. 3–8. DOI: https://doi.org/10.21303/2504-5571.2019.00905.

Pylypchuk, O.D., Polubok, A.P. and Krivenkо O.V. (2020). Influence of environmental aspects of design on the aesthetics of architectural space. Materials of the International Scientific and Practical Conference: Science, engineering and technology: global trends, problems and solutions, 25–26 September 2020, Prague. Prague: Czech Technical University, 2020, Part 2, рр. 122–124. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-79-2-2.29.

Pylypchuk, O., Krivenko, O., Polubok A., Zapryvoda A. and Zapryvoda V. (2021). Ecological Innovations of Materials in Art Objects to Create a Comfortable Human Environment. Proceedings of the 2021 2nd International Conference on Modern Education Management, Innovation and Entrepreneurship and Social Science (MEMIESS 2021), Jul. 2th-4th, 2021 in Xi'an, China. Atlantis Press SARL, Part of Springer Nature, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Vol. 568, рр. 1–6. DOI: https://doi.org/10.2991/assehr.k.210728.001.

Sayim, B. and Cavanagh, P. (2011). The Art of Transparency, vol. 1, I-Perception, pp. 679–696. DOI: https://doi.org/10.1068/i0459aap.

Stojilović, I.Z. and Marković, S. (2014). Evaluation of Paintings: Effects of lectures. PSIHOLOGIJA, by the Serbian Psychological Association, 47(4), рр. 415–432. DOI: https://doi.org/10.2298/PSI1404415S.

Trends of Contemporary Art in Innovative Interior Architecture Design of Cultural Spaces Cities' Identity Through Architecture and Arts, Part of the Advances in Science Technology & Innovation book series (ASTI) 29(11) (2020), рр. 25–57. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-14869-0_3

Ulusoy, B., Olgunturk, N., Aslanoglu, R. (2021). Pairing colours in residential architecture for different interior types. J. Color Res Appl, Wiley, vol. 46, рр. 1079–1090. DOI: https://doi.org/10.1002/col.22519

Van Zuijlen, M.J.P., Pont, S.C. and Wijntjes, M.W.A. (2020). Painterly depiction of material properties. J. of Vision 20(7):7, рр. 1–17. DOI: https://doi.org/10.1167/jov.20.7.7.

Wang, Q. (2018). Analysis of Interior Space Design and Visual Artistic Effect 1st International. Conference on Education Art Management and Social Sciences (EAMSS 2018), pp. 362-366.

Zhenfeng, Q. (2018). Analysis of the integration of indoor ecological landscape design and interior decoration design. Advances in Engineering Research, 173(2018), рр. 364–369. DOI: https://doi.org/10.2991/wartia-18.2018.67.

URL: https://www.urdesignmag.com/art/2019/04/01/mirror-mirror-softlab/ (date retrieved: 7.11.21).

URL: https://www.tic.in.ua/?page_id=251&lang=ru (date retrieved: 7.11.21).

URL: https://www.contemporist.com/cobalt-muffin/ (date retrieved: 7.11.21).

URL: https://www.traveltacoma.com/tacoma-glass-art/ (date retrieved: 7.11.21).

URL: http://oksana-pilipchuk.com.ua/index.php/en/ (date retrieved: 7.11.21).

URL: https://www.startribune.com/huge-new-sculpture-lights-up-msp-airport-offering-passengers-a-chance-to-smile-and-play/600036144/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-12 — Оновлено 2021-12-19

Версії

Номер

Розділ

Articles