СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ АРХІТЕКТУРНОЇ ОСВІТИ В АЛЖИРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2519-8661.2021.22-23.71-77

Ключові слова:

архітектурна школа Алжира, регіональна архітектурна освіта, архітектурна система освіти Алжира

Анотація

Розглянуто процес формування сучасної архітектурної школи в Алжирі, який відбувався протягом останьої третини ХІХ та ХХ століть та призвів до виникнення нових підходів й принципів у сфері його застосування. У статті представлено результати історичного аналізу еволюції освітньої моделі Алжира в галузі архітектури, що залежила від політичного та соціально-культурного впливів метрополії на розвиток архітектурних знань колоніального регіону. Розглянуто також шляхи, якими проходило впродовж кінця ХІХ століття становлення архітектурної освіти та її формування на початку ХХ століття. Проаналізовано, що підготовка алжирських архітекторів за часи французької колонізації відбувалася у межах місцевої культури, що позначилось в подальшому самостійному напряму розвитку архітектурної школи Алжиру. Проаналізовано, що архітектурна освіта Алжиру з часу підписання Евіанських угод пов’язана з характером діяльності архітекторів і очікуваннями від їхньої підготовки, поєднанням художніх здібностей і конструктивних технічних знань. Розглянуто вплив модернізму як соціального проєкта, що віддзеркалив передові соціально-реформаторські ідеї свого часу, на переосмислення професійної підготовки архітекторів в Алжирі. Також розглянуто вклад провідних представників архітектури модернізму на оновлення художньої мови архітектури в Алжирі: соціальні установки архітекторів-модерністів сприяли принциповій установці на новизну в архітектурі та архітектурній освіті.

Посилання

Chebahi Malik, «L’écho de la pensée corbuséenne dans l’enseignement algérois », Le Corbusier visions d’Alger, actes des XVIe Rencontre de la Fondation Le Corbusier, Paris, éd La Villette, 2012, pp. 192-208.

Chebahi Malik, “L’enseignement de l’architecture à l’École des beaux-arts d’Alger et le modèle métropolitain : réceptions et appropriations (1909–1962)”, ABE Journal [Online], 4 | 2013, Online since 01 July 2014, connection on 25 October 2021. URL: http://journals.openedition.org/abe/3393; DOI: https://doi.org/10.4000/abe.3393

Chebahi Malik, Piaton Claudine. «Les architectes d'Alger, 1830-1940», in B. Aïche, J. Hueber, T. Lochard, C. Piaton (dir.), Alger, architectures 1830-1940, Arles, Honoré Clair, 2016, pp. 30-49

Chebahi Malik. Contexte politique et formation des architectes : Le cas des écoles d’architecture construites à Alger (1954-1970), in G.Lambert, E.Marantz, Architectures manifestes - Les écoles d'architecture en France depuis 1950, Esperia, MétisPresses, 2017, pp. 11-22.

Crane Sheila, 2019. Algerian Socialism and the Architecture of Autogestion. Architectural Histories, 7(1): 20, pp. 1–19. DOI: https://doi.org/10.5334/ah.345.

Debarre Anne, « Les enseignements d’histoire dans la formation des architectes : des Beaux-Arts aux UP parisiennes, des pédagogies diversifiées (1965-1973) », Les années 68 et la formation des architectes : Pédagogies expérimentales et renouvellement des savoirs, Rouen, éd. Point de vues, 2018. p. 54-67.

Gerber Alex. Le Corbusier et le mirage de l'Orient. L'influence supposée de l'Algérie sur son œuvre architecturale. In: Revue du monde musulman et de la Méditerranée, n°73-74, 1994. Figures de l'orientalisme en architecture, sous la direction de C. Bruant, S. Leprun et M. Volait . pp. 363-378. DOI : https://doi.org/10.3406/remmm.1994.168

Jong Woo LEE, 2010, Un territoire de l’architecture : AMC et le renouveau de la culture architecturale en France (1967-1981)

Lambert, G. (2017). La pedagogía del taller en la enseñanza de la arquitectura. Una aproximación cultural y material al caso francés (siglos XIX y XX) [La péda-gogie de l’atelier dans l’enseignement de l’architecture en France aux XIXe et XXe siècles, une approche culturelle et matérielle] (Andres Ávila-Gómez & Diana Carolina Ruiz, trads) (original en francés, 2014) Revista de Arquitec-tura, 19(1), 86-94. doi: http://dx.doi.org/10.14718/RevArq.2017.19.1.1405.

Seitz Frédéric, «L'enseignement de l'architecture en France au xixe siècle», Les Cahiers du Centre de Recherches Historiques [En ligne], 11 | 1993, mis en ligne le 05 mars 2009, consulté le 31 octobre 2021. URL : http://journals.openedition.org/ccrh/2768 ; DOI : https://doi.org/10.4000/ccrh.2768.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-12

Номер

Розділ

Articles