ЗАСОБИ ГАРМОНІЗАЦІЇ АРХІТЕКТУРНОЇ ВИРАЗНОСТІ НА ПРИКЛАДІ САКРАЛЬНИХ ОБ’ЄКТІВ АРХІТЕКТОРА ОЛЕГА СЛЄПЦОВА

Автор(и)

  • Svitlana Zymina

DOI:

https://doi.org/10.32347/2519-8661.2019.20.107-115

Ключові слова:

architectural composition, metro-rhythmic regularity, proportionality, triangulational scheme

Анотація

У статті розглядаються основні види закономірностей, які є основою та необхідною умовою наявності архітектурної композиції. До таких належить симетрія, метро-ритмічна і пропорційна закономірності. Водночас перелічені закономірності являються й основними композиційними засобами виразності і гармонізації форми. Стисло надано історію розвитку теоретичних досліджень у трактатах відомих архітекторів та теоретиків архітектури минулого щодо важливості використання цих закономірностей при проектуванні. Що лежить в основі творчого процесу при народженні архітектурної форми - математичний розрахунок чи творче відчуття? На питання первинності теоретичного чи емпіричного методів проектування може дати аналізу  креслень фасадів храмів, автором яких є професор архітектури Олег Семенович Слєпцов. Аналіз було проведено за двома напрямками: пошук найбільш поширених пропорційних відношень (простих і іраціональних) та методом тріангуляції. Аналіз фасадів храмів архітектора Олега Семеновича Слєпцова показав, що при проектуванні використання пропорційних законмврностей було використано на рівні відчуття, без попереднього розрахунк; візерунки умовних трикутників і квадратів при усьому багатстві варіацій  мають етнічну спрямованість і особливий авторський почерк, а розміщення тотожніх елементів в ротондальних об’ємах посилює їх перспективне зменшення, надає їм ритмічного  сприйняття яке, в свою чергу,  призводить до виразної динамічності.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-18

Номер

Розділ

Issue 20-21 (2020)